(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

Kan ICT socialer? Wat ons betreft wel!

Laten we eens bij het begin beginnen; de definitie. Sociaal zijn betekent dat je begrijpt en aanvoelt hoe je met mensen zou moeten omgaan. Dat betekent rekening houden met anderen door inlevingsvermogen te tonen en respect voor elkaar te hebben. Maar ook net even iets meer te doen dan er van je verwacht wordt. Hoe doe je dat in een wereld waar het vaak gaat om geautomatiseerde processen en systemen en een schijnbaar steeds kleinere rol van mensen? Dat leggen we graag aan je uit.

Sociaal vanaf de start

Toen Socia in 2003 het levenslicht zag begonnen we als vriendengroep en dat zijn we gelukkig nog steeds. Het was de tijd waarin internet en social media nog in de kinderschoenen stond en we, vaak via de telefoon, aan koude acquisitie deden. Dat betekende toen al snel de telefoon opnemen, dezelfde dag nog een offerte doen en het strak managen van levertijden. Het onderscheid zit in de mensen die andere mensen snel bedienen vonden wij toen al. Producten leveren kan iedereen.

Meer doen op verzoek van klanten

In de loop van de jaren groeide het klantenbestand. Er werd gevraagd om niet alleen te leveren, maar ook hardware uit te pakken en bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat de juiste images vooraf geïnstalleerd werden. Door het verzoek van klanten om meer te doen konden we van een productverkopende partij uitgroeien tot de ICT dienstverlener die we nu zijn. Maar we willen dat graag net even anders doen dan anderen.

Wat ‘socialer’ betekent?

Computers zijn slimme dingen, maar we houden van het menselijke nadenken, handelen en verantwoordelijkheid nemen. Daarin hopen wij het verschil te maken. Sociaal zijn doen we daarom onder andere op de volgende manieren:

  • Eén vast aanspreekpunt voor elke klant. Daarmee bestaat ‘Van het kastje naar de muur’ niet bij ons, garanderen we de kortst mogelijke lijn in klantcontact en kennen we elkaar ook echt.
  • De oplossing die de klant wil is ons uitgangspunt en niet de leverancierskeuze. Dat betekent dat onze accountmanagers op zoek gaan naar de beste oplossing die past bij elke ICT uitdaging. Zelfs als we meer leveranciers of fabrikanten zouden hebben dan klanten, dan zouden we hier nog voor kiezen.
  • Logisch nadenken. Als er een harde schijf is gecrasht of een directeur niet kan doorwerken omdat zijn smartphone kwijt is, dan springen we in de auto en sturen we niet een geautomatiseerd berichtje dat we de klacht in goede orde hebben ontvangen.

Elkaar inspireren, dat is ook sociaal

Dat de wereld waarin we met elkaar werken, samenwerken en elkaar informeren drastisch veranderd is, dat hoeven we niemand uit te leggen. Wel valt er veel over te melden. Daarom hebben we besloten om jou elke twee weken te informeren met inspirerende onderwerpen die ook jouw business vooruit kan helpen. Geen enkel bedrijf kan immers meer zonder ICT. Daarnaast is actueel zijn en (technologisch) bijblijven een uitdaging waar we graag aan meewerken.

Gaston Ludding, Directeur Socia B.V.