(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

SEW Euro Drive

Project omschrijving

Socia helpt SEW-EURODRIVE bij schetsen nieuwe ICT-omgeving met Disaster Recovery.

Hoewel steeds meer systemen naar het state-of-the-art-datacenter in Duitsland verhuizen, was er eind 2014 behoefte aan een nieuwe ICT-omgeving in de Rotterdamse vestiging van SEW-EURODRIVE. Verouderde apparatuur werd hierbij vervangen. Voor het schetsen, leveren en implementeren van de nieuwe omgeving, nam het bedrijf contact op met Socia. ‘Er verandert veel binnen de ICT-wereld, dus bij deze vraag konden we de hulp van Socia goed gebruiken.’

In de Rotterdamse vestiging van SEW-EURODRIVE werken ongeveer 130 mensen. Zij houden zich vooral bezig met de assemblage en verkoop van de aandrijvingen. Systeembeheerder Ron Pierse is een van de drie ICT-medewerkers. Ron: “Zelf ben ik verantwoordelijk voor het technische gedeelte, de kantoorautomatisering. Eén collega houdt zich bezig met het ERP-systeem en een ander met rapportages en queries, ofwel het uitlezen van databases.” In de 23 jaar dat Ron bij SEW werkt, is er veel veranderd. Zo lag het aantal medewerkers eerst op ruim driehonderd, met dertien mensen op de ICT-afdeling. “Er zijn reorganisaties geweest, maar we hebben ook niet alles meer in eigen huis. Het mailsysteem en de ERP-omgeving zijn bijvoorbeeld naar het hoofdkantoor in Duitsland verhuisd”, vertelt hij.

Project details

Share op social media