(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

“Een stereotype accountmanager wil ik niet zijn”

Het beeld van snelle jongens die een deal erdoorheen drukken. Het ongure type ‘autoverkoper’ wat je in een film ziet. Iemand die alleen denkt aan zijn eigen belang en nooit naar klanten luistert. Guus Geluk die je van alles aansmeert. Je herkent vast wel een paar van dit soort types. Maar dat is wat onze Senior Accountmanager Quincy Bartelink zeker niet wil zijn. En met succes. Onze 38-jarige collega werkt al meer dan 13 jaar bij Socia en heeft al jarenlang dezelfde groep van klanten.

Quincy’s tips voor langdurige relaties

Quincy is een gevoelsmens pur sang, wat echt typerend voor hem is. Hij geeft 7 praktische tips die volgens hem zorgen voor nog loyalere klanten:

  1. Begin altijd bij de uitdaging, nooit met een product of dienst.
  2. Praat met de klant eerst over strategie en doelstellingen.
  3. Verdiep je in de persoon tegenover je, vooral als mens en zeker niet alleen zakelijk.
  4. Onderzoek wat hem of haar drijft maar ook waarom dit zo is.
  5. Ontdek sterke en zwakke punten, want pas dan kun je een verlengstuk van je klant worden.
  6. Toon oprechte interesse, dus ook even een belletje na je werk als dat gewenst is.
  7. Hou niet te lang je zakelijke rol vast, maar durf je ook kwetsbaar op te stellen. Daarmee ontstaan echte menselijke relaties.

Socia(al) dus!

Advies en persoonlijke aandacht

Quincy helpt grote klanten, zoals autofabrikanten, kledingbedrijven en scholengemeenschappen, met het geven van advies rondom veilige werkplekken. Dat zijn vaak organisaties die tussen de 500 en 3.000 werkplekken hebben. Hybride werken, online vergaderen, datamanagement, werkplekbeheer en innovatie zijn onderwerpen waar je hem altijd voor mag wakker maken. “Omdat ik al jarenlang actief ben in de ICT-branche kan ik mij flexibel opstellen naar klanten. Als iets tijdelijk niet leverbaar is weet ik in veel gevallen snel een alternatief te vinden. Het gaat bij mij niet alleen om advies geven, maar vooral ook om het doen. Dat betekent net zolang doorgaan tot iets geregeld is en de klant tevreden is”, is hoe Quincy het zelf beschrijft.

Wat is het mooiste aan werken voor klanten van Socia?

Dat is een laatste vraag die we aan Quincy stelde. “Vooral de diversiteit van mensen waarmee je dagelijks spreekt en de daarbij behorende unieke persoonlijkheidskenmerken. De ene persoon is extravert, de andere introvert. Er zijn mensen die meer in het ‘wat’ geïnteresseerd zijn dan in het ‘waarom’. De ene is dominant, de andere weer bescheiden. Op al die verschillende mensen pas ik dagelijks een of meerdere van mijn zeven tips toe. Neem van mij aan dat geen dag hetzelfde is, waar ik elke dag leer van klanten, maar ook van collega’s binnen onze hechte Socia familie waar we in zowel goede als slechte tijden altijd voor elkaar klaarstaan.