Klanten die vragen hebben over HP, zowel op het gebied van hard- als software, die kunnen bij Mark Hooijmans terecht. We schreven al eerder over zijn expertise in deze blog. Sinds 2008 is hij al bij Socia werkzaam. Van junior accountmanager groeide hij al snel uit tot senior en bouwde een mooi klantbestand op. Hij houdt ervan om grote klanten te bedienen waar ook meerdere uitdagingen zijn en er altijd een projectmatige aanpak bestaat.

Klanten helpen met aanvullende diensten

Tussen 2008 en 2022 is er veel veranderd. Mark zegt daar het volgende over: “Socia begon ooit als IT webwinkel. Om ons te onderscheiden waren persoonlijk klantcontact en snelle leveringen altijd al in onze genen ingebakken. Maar met toenemende concurrentiedruk van meerdere webwinkels realiseerden we ons dat we aanvullende diensten moesten gaan ontwikkelen. Die werden nog eens extra gevoed door veranderende klantvragen uit de markt. Een scholengemeenschap wilde bijvoorbeeld geen gedoe meer hebben rondom het leveren van laptops voor studenten en alleen nog maar een factuur ontvangen. Weer een andere klant wilde dat honderden laptops al bij levering volledig voorzien waren van de software die de desbetreffende collega’s nodig hebben; maatwerk noem ik dat. Op die manier ontstonden aanvullende diensten, zoals het imagen van devices, het volledig managen van hard- en software voor verschillende locaties, werkplekbeheer en natuurlijk overnemen van IT helpdesk functies. We zijn voor ICT gerelateerde zaken één aanspreekpunt, maar gaan zelfs nog een stap verder…”

Door onafhankelijkheid klanten beter bedienen

Actueel in het nieuws is dat er in de ICT/Tech sector leveringsproblemen zijn. Veel hardware komt uit Azië en helaas blijven grote aantallen containers in Chinese havens staan. Door de onafhankelijkheid van leveranciers zijn we gelukkig in staat om naar alternatieven te zoeken. Dit is wat Mark hierover zegt: “Ik had een klant waar honderden medewerkers in korte tijd moesten thuiswerken. Dat betekende meer dan 800 bureaustoelen, dockings stations en monitoren. We bouwden zelfs een webportal waar medewerkers een en ander konden bestellen. Maar ook wij hadden te maken met leveringsproblemen, in dit geval van monitoren. Klanten laten wachten, dat is geen optie bij Socia. Daarom gingen we op zoek naar alternatieven, vonden die en hebben we bij al die thuiswerkplekken persoonlijk een leenmonitor gebracht. We kwamen zelfs twee keer langs om de leenmonitor om te ruilen toen bestelde monitoren beschikbaar kwamen. Eerst klanten helpen, daarna pas de papieren!”

Behoefte aan een alternatief?

Neem dan contact met ons op.