(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

Zo kies je de juiste ICT-partner voor jouw bedrijf

De juiste ICT-partner kiezen kan lastig zijn. Zeker als je volledig bewust bent van de rol die ICT binnen  jouw bedrijf speelt. Tenslotte is dat waar alle systemen op draaien, waar alle medewerkers mee  werken en waar eventuele diensten en producten mee verkocht worden. Een partner die je in al  jouw ICT-behoeftes voorziet en met je meedenkt, is dus onmisbaar. Stel jezelf deze 4 vragen bij het  selecteren van een nieuwe ICT-partner om zeker te weten dat het de juiste match is.

1 Waar ging het fout?

Tenzij je een gloednieuw bedrijf bent dat net komt kijken, is de kans groot dat je al een ICT-partner in  de arm hebt genomen. En ben je je dan nu aan het oriënteren naar een nieuwe partner? Dan is de  kans ook groot dat er in de vorige samenwerking iets fout ging.

Door precies te specificeren waarom je niet tevreden was met je vorige ICT-partner, help je jezelf al  een heel eind op weg bij het vinden van een nieuwe. In de onvrede die je ervoer, ligt namelijk je  behoefte in een ICT-partner. Hoe beter je weet wat er fout ging, hoe beter je een andere partij kunt  toetsen op juist deze kennis en expertise.

2 Wat is je behoefte?

Niet elk bedrijf is hetzelfde en dat geldt ook voor ICT-bedrijven. ICT is ontzettend divers en dus hebben  veel bedrijven een focuspunt en expertise waarmee ze zich onderscheiden van concurrentie. De één  focust zich op het bieden van ijzersterke security, de ander op het faciliteren van werkplekken voor  medewerkers. Daarnaast is het ook belangrijk om na te denken over op welke manier je wil werken  en hoe je dat over drie jaar wil doen. Zoek een ICT-partner die qua kennis en dienstverlening aansluit  bij jouw behoefte van nu én die van de toekomst.

3 Is er een persoonlijke klik?

De klik met je accountmanager is ontzettend belangrijk. Dit is de menselijke factor die ICT voor niet  ICT’ers laagdrempelig en begrijpelijk maakt. Daarnaast is dit het eerste aanspreekpunt bij problemen  en vernieuwingen. Een goede verstandhouding is dus onmisbaar.

4 Voldoet de partij aan jouw service eisen?

Heb je een ICT-probleem dat snel opgelost moet worden maar duurt het bij de huidige partij een  volledige week voordat de klantenservice erop terugkomt? Dan levert dat veel frustratie op. Een ICT partner moet daarom kunnen voldoen aan de eisen die jij stelt op servicegebied en expertise.

Meer lezen over het uitbesteden en beheren van ICT? Lees dan onze blog. Liever direct advies? Neem dan contact met ons op.