(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

5 actuele redenen om het ICT beheer uit te besteden

Geen bedrijf kan functioneren zonder informatie- en communicatietechnologie (ICT). Wie daarom altijd het ICT beheer intern heeft gehouden zal mogelijke twijfels hebben om dit over te dragen aan een externe partij. Daarom hebben we een aantal redenen benoemd om je te overtuigen dat uitbesteden een interessante optie is.

Reden 1: De eigen ICT afdeling gaat van beheer naar business

Beheer kost tijd. Zeker als organisaties wat groter zijn dan bestaan er vele gebruikersvragen en worden er veel installaties gedaan van hard- en software. Het nadeel hiervan is dat eigen ICT medewerkers vooral bezig zijn met het draaiende houden van de beschikbare technologie, zoals laptops, smartphones, monitoren en software applicaties.

Er is daardoor weinig tijd intern beschikbaar voor noodzakelijke innovatie en business optimalisatie. Uitbesteden betekent dat eigen technische medewerkers zich kunnen specialiseren in andere vakgebieden, zoals data, AI (Artificial Intelligence), Machine Learning (ML) het bouwen van apps of wellicht wel een modern klantportaal. Ongetwijfeld herken je dat er meer vragen van de business komen om te moderniseren of klanten nog beter van dienst te zijn. De angst van ‘verlies van mijn baan’ kan in veel gevallen juist een kans zijn met betrekking tot persoonlijke ontwikkeling.

Reden 2: Arbeidskrapte in de ICT

Maar liefst 63% van de vacatures in de ICT sector is moeilijk vervulbaar. Dat is terug te lezen in dit recente artikel van het UWV. Dat betekent dat HR-afdelingen steeds meer tijd kwijt zijn en moeite moeten doen om de juiste mensen te vinden. De Socia detacheringstak, SoDeta, heeft degene naar wie je op zoek bent mogelijk al voor je gevonden.

Reden 3: Merkonafhankelijke technologie

De technologie die we leveren is merkonafhankelijk; we kennen geen inkoop- of afnameverplichtingen van leveranciers. We zoeken naar nieuwe IT producten en diensten die het best bij jouw organisatie passen. Allemaal met als doel om concurrent te blijven in een sterk veranderend IT landschap.

Reden 4: Een verlengstuk zijn van de eigen ICT-afdeling

Zoals bij reden 1 omschreven kan er een nieuwe invulling van werkzaamheden ontstaan als het beheer volledig wordt uitbesteed. Soms zijn er echter specialisaties nodig op een bepaald vakgebied. Een verlengstuk zijn betekent dat het ICT beheer gedeeltelijk, of tijdelijk, door ons wordt overgenomen.

Reden 5: Het verhogen van de productiviteit van hybride medewerkers

Iemand die op een thuiswerkplek werkzaam is en problemen ervaart met een applicatie die neemt online contact op met de support desk. Door het ICT beheer uit te besteden blijven je werknemers minimaal net zo productief als het hebben van een eigen support desk. Tegenwoordig gaat beheer namelijk grotendeels remote. Voor Socia is ICT onze kernactiviteit. Daardoor is de kans groot dat we ook advies kunnen geven over aanvullende diensten. Je kunt je zelf richten op jouw kernactiviteit. Daarnaast monitoren we continu waar problemen, bijvoorbeeld op het gebied van security, zich voor kunnen doen. Zodat je niet eens merkt dat we op de achtergrond iets voor je hebben opgelost. Preventief en proactief handelen zit al jarenlang in onze genen.

En…hebben we je kunnen overtuigen?