Deze uitspraak is van onze collega Thijs Koutstaal. Hij is 29 jaar, werkt ruim vier jaar voor Socia en weet alles over “The Modern Workplace”, waar ICT beveiliging, werkplekbeheer en innovatie belangrijke onderdelen van zijn. Hij heeft nog meer inspirerende uitspraken, waarmee duidelijk wordt waarom hij zo graag met klanten samenwerkt.
“Als het om ICT gaat dan loopt het vaak net iets anders dan dat het bedacht is”
“Daarmee kunnen we juist onze toegevoegde waarde leveren”, vertelt Thijs. Als voorbeeld noemt hij een data migratie van on-premise naar de Cloud. Daarbij kun je een-op-een alles naar een andere omgeving overzetten, maar beter is het volgens Thijs om samen te onderzoeken of het slimmer kan. “Vaak blijkt dat veel data overbodig is of dubbel gedocumenteerd. Daarom kies ik ervoor om naar de klant te gaan, samen door de structuren heen te lopen en de mappen vervolgens efficiënter en overzichtelijker in te richten.” Dit zorgt achteraf altijd voor tijdwinst maar ook voor een beter overzicht na de migratie.
“Ook bij telefonie blijf je in gesprek”
Het ‘in gesprek zijn’ heeft in dit geval een positieve lading. Daar waar VoIP projecten, Voice over IP, geïmplementeerd worden is er ook sprake van veel nazorg en de nodige gesprekken. “Je kunt tientallen nieuwe toestellen leveren die allemaal prima werken, maar veel belangrijker is het om te begrijpen wat de gewenste communicatiestromen zijn tussen medewerkers. Dus wie neemt wanneer op en wat gebeurt er als iemand tijdelijk niet beschikbaar is.” Daarnaast wordt ook na uitlevering in de gaten gehouden of iedere medewerker, jong of oud, de VoIP technologie volop benut. Dat geldt natuurlijk ook als er nieuwe medewerkers komen, ook dan zal er kennisoverdracht nodig kunnen zijn.
“The Modern Workplace is altijd in beweging”
Daarom moet je ook altijd in contact zijn volgens Thijs. “Veel mensen denken dat een moderne werkplek betekent dat je ‘altijd en overal’ kunt werken, maar er valt veel meer hierover te zeggen. Zo had een klant van ons recent een probleem het contactformulier op de website; de aanvragen van klanten kwamen niet in de ‘info@box’ terecht. Omdat ik toevallig belde kwam ik erachter. De webbouwer kon het probleem niet identificeren, maar ik zag al snel dat een extra Microsoft Exchange account de oplossing was. Dit voorbeeld geeft aan dat er meerdere schakels zijn als het om “The Modern Workplace” gaat, maar dat we vanuit Socia altijd op zoek gaan naar een oplossing.”
”De klantrelatie start al ruim voor de handtekening”
Bij dienstverlening gaat het om vertrouwen en bedrijven moeten bij elkaar passen. “Voor bijvoorbeeld een Microsoft Office 365 traject zijn we vaak al enkele maanden met elkaar in gesprek om dit vertrouwen te krijgen. Daarom haal ik mijn dagelijkse plezier uit al die verschillende gesprekken die daarvoor nodig zijn. Om die relatie te verstevigen krijg ik gelukkig van mijn werkgever de kans om te pionieren en, daar waar nodig, nieuwe oplossingen aan ons portfolio toe te voegen.”
Ook met ons in contact komen en blijven?
Dat kan door hier te klikken en jouw vraag achter te laten.